Міська влада хоче зробити з Миколаєва європейське місто на воді

Мер Олександр Сєнкевич вважає, що "гріх не скористатись" 128 кілометрами берегової лінії

Міська влада хоче зробити з Миколаєва єв…

Стратегічна сесія, яка відбулася 24 січня в рамках Форуму майбутнього Миколаєва, показала, що городяни бачать Миколаїв містом на воді, містом, в якому задіяний основний природний ресурс Миколаєва - його річки. Городяни мріють про розвиток водних видів транспорту, водних видів спорту, і впевнені, що просування в цьому напрямку підвищить туристичну привабливість міста, про це Depo.Миколаїв повідомили у прес-службі Миколаївської міськради. 

Про те, що в Миколаєві найбільша в Україні берегова лінія - 128 км, і цим гріх не скористатися для розвитку туристичного потенціалу міста, вже не раз говорив мер Олександр Сєнкевич.

"Вода - це основа Миколаєва. Реалізація інвестиційного проекту "Розвиток системи водопостачання та водовідведення в м. Миколаєві" може стати серйозним проривом для Миколаєва. По-перше, городяни отримають якісну питну воду, зайве говорити, як це важливо для всіх городян, і особливо для правильного розвитку дитячого організму. По-друге, значно знизиться навантаження на екосистему річки Південний Буг і Чорного Моря, завдяки реконструкції та модернізації міських очисних споруд каналізації", - каже Олександр Сєнкевич.

Нагадаємо, що загальна вартість інвестиційного проекту 15,54 млн. євро у вигляді кредиту Європейського Інвестиційного Банку та 5,11 млн. євро безповоротних коштів (грант Фонду Східноєвропейського партнерства у сфері енергоефективності та екології).

За рахунок коштів Проекту будуть вперше за багато років виконані такі важливі роботи як:

- реконструкція і модернізація очисних споруд водопроводу;

- реконструкція і модернізація очисних споруд каналізації;

- капітальний ремонт окремих ділянок водопровідних мереж (вздовж вул. Флотській);

- реконструкція окремих ділянок каналізаційних колекторів, які потребують першочергового втручання (це самопливні колектори уздовж вулиць Малої Морської, Адмірала Макарова, Пролетарської і два напірних каналізаційних трубопроводи від каналізаційної насосної станції № 2 і від каналізаційної насосної станції № 11А над мостом через річку Інгул до вул.68 десантників).

- зонування міської інфраструктури водопостачання з впровадженням системи ГІС і гідравлічного моделювання мереж;

- впровадження системи диспетчеризації та автоматизації роботи насосних станцій каналізації (SCADA), реконструкція та переобладнання (включаючи встановлення перетворювачів частоти, що дозволить в значній мірі знизити енергоспоживання).

На даному етапі реалізації проекту ДП "Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства" (ДП "НДКТІ МГ", м.Київ) та група іноземних технічних консультантів, які відібрані Європейським Інвестиційним Банком, визначають найкраще технологічне рішення для очищення питної води. Досліджуються всі можливі способи поліпшення якості нашої Н2О.

"!Під час недавнього візиту до Києва побували в НДКТІ. Була зустріч з фахівцями, обговорили технічне завдання проекту "Розробка стратегії розвитку системи підготовки питної води в м. Миколаєві", - каже мер Олександр Сєнкевич. - "Як пояснили експерти інституту, ті методи очищення води, які ідеально підходять, скажімо, для регіонів західної України, абсолютно не працюють у нас. Перед нами стоїть завдання знизити до мінімуму концентрацію шкідливих хлорорганічних сполук в нашій воді".

Керівник групи управління проектом МКП "Миколаївводоканал" Віктор Пєсоцький передбачає, що в Миколаєві потрібна багаторівневе водоочищення: "У нашій воді особливо в весняно-літній сезон підвищений вміст органіки. В процесі хлорування утворюються стійкі хлорорганічні сполуки, які негативно впливають на здоров'я людини. Тільки результати наукового дослідження визначать оптимальний метод очищення нашої питної води".

Зараз працівники НДКТІ вже завозять в Миколаїв спеціалізоване обладнання, наступного тижня почнеться апробація різних технологій очищення і знезараження води. Цю роботу планується проводити протягом зими, а також весняно-літнього періоду, так що фахівці зможуть "поекспериментувати" з очищенням води в різні сезони року, що вкрай важливо для комплексного підходу до даної проблеми.

На що ж миколаївці можуть розраховувати після реалізації проекту?

Найголовніше - покращиться якість питної води, вона буде відповідати європейським і національним нормам та стандартам. До мінімуму скоротяться концентрації хлорорганіки - основного побічного продукту хлорування.

Миколаївці отримають більш якісну "водну" послугу: скоротиться кількість аварійних відключень водопостачання і покращиться тиск в системі, а також знизяться втрати води в мережах.

У міських колекторах зменшиться обсяг парникових газів, і відповідно, на вулицях, де розташовані колектори, буде легше дихати.

Крім усього іншого, місто отримає серйозну економію витрат на електроенергію в розрахунковому обсязі понад 6,5 млн. КВт*год/рік.

Якість очищення стічних вод, що скидаються в річку, буде відповідати європейським нормам і, відповідно, знизиться навантаження на екосистему річки і покращиться стан навколишнього природного середовища.

А Миколаїв, не виключено, поповнить європейський список міст на воді, в якому буде приємно провести вихідні або відпустку, насолоджуючись прогулянками на човнах і яхтах, вечірками в плавучих ресторанчиках і "ранками" в пересувних музеях на воді. Миколаїв може стати і центром водних видів спорту, яхтових ралі, риболовецьких фестивалів і багато чого іншого.

Нагадаємо, Україна і Європейський Інвестиційний банк підписали фінансову угоду з реалізації інвестиційного проекту "Розвиток систем водопостачання та водовідведення в м Миколаєві» у 2010 році. Проект втілює в життя МКП "Миколаївводоканал" на умовах співфінансування з Європейським Інвестиційним банком.

Про необхідність "перезавантаження" водопровідної та каналізаційної мереж міста красномовно говорив їх стан. У 2009 році загальна зношеність очисних споруд водопроводу становила 43%, 55 км водопровідних мереж були в аварійному стані, втрати води досягали кілька десятків відсотків. Не в кращому стані і очисні споруди каналізації. Так, 80 км каналізаційних мереж перебували в аварійному стані, а система самопливних колекторів потребувала масштабного апгрейду.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Миколаїв

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme