Миколаїв

Омелян пояснив, чому хочуть здати в концесію миколаївський та херсонський порти

Спецморпорт "Октябрьск" Миколаєва та порт Херсона розглядають як єдиний майновий комплекс, що є найпростішим для віпрацювання

03 жовтня 2016, 15:11

Омелян пояснив, чому хочуть здати в концесію миколаївський та херсонський порти

В Україні розробляється концесійне законодавство, яке відпрацьовуватимуть на портах "Октябрьск" Миколаєва та Херсону. Вони увійшли до пілотного проекту. Про це розповів під час брифінгу в Українському кризовому медіацентрі міністр інфраструктури Володимир Омелян, повідомляє Depo.Миколаїв.

За словами Омеляна, зараз хочуть розробити прозорий механізм, який буде безвідмовно працювати у всіх випадках. Для цього ініціювали створення нового концесійного закону, що має відповідати кращим світовим стандартам. "Щоб іноземний інвестор, заходячи на український ринок, не відчував дискомфорту, не було відчуття, що він з теплих Гаваїв потрапляє в арктичний холод", - сказав Омелян.

На сьогодні розробляють модель для перших двох пілотних проектів на базі портів "Октябрьск" (Миколаїв) і у Херсоні, щоб відпрацювати законодавство, механізми концесії та державно-приватного партнерства, зрозуміти, чи працюють вони та чи приносять користь державі. "Тоді можна буде переходити до більших об'єктів, які мають стратегічне значення. Ми зараз виходимо з концепції цілісного розвитку порту "Октябрьск" та порту Херсон як єдиного майнового комплексу на базі або державно-приватного партнерства, або на базі коцесії", - зазначив міністр.

Як зазначає Омелян, знайти хочуть стратегічного інвестора, який буде готовий зайти в Україну не тільки грошима, а й вантажопотоком, створити додаткові робочі місця і порт західного зразка: "Коли ми не просто маємо пристань і крани, а маємо тилову територію, на якій відбувається обробка продукції, створюється додаткова вартість, а потім експортується чи імпортується в країну", - зауважив Омелян.

Міністр пояснює, чому обрали порти "Октябрьск" і Херсону як пілотні проекти: "Там державна власність, там немає приватних стивідорів, там немає фактично орендних відносин. Це найпростіші об'єкти для подальшої концесії, для того, щоб не створювати проблем для входження інвесторів на український ринок".

Омелян хотів би бачити серед інвесторів представника ТОП-5 світових портових операторів чи перевізників продукції, щоб вони не тільки заходили в порт, а й розвивали інфраструктуру, мали свій вантаж, створювали додаткову вартість. Він обіцяє прозорий тендер, але хоче бачити чіткий бізнес-план розвитку портів.

Нагадаємо, що спецморпорт "Октябрьск", за словами заступника міністра інфраструктури Надії Казнечеєвої, планують передати в концесію до кінця 2017 року.

Більше про життя Миколаєва та області читайте на Depo.Миколаїв

Loading...
Loading...