У Миколаєві розширюється мережа навчальних закладів з інклюзивною орієнтацією

У навчальних закладах створюються умови для соціалізації дітей з особливими потребами

У Миколаєві розширюється мережа навчальн…

Сьогодні все більш актуальним стає питання впровадження інклюзивної освіти. Це пояснюється тим, що необхідно інтегрувати дітей з особливими потребами в суспільство, щоб вони не відчували різницю між собою і іншими хлопцями і дівчатами. Про це розповіла начальник управління освіти Ганна Деркач сьогодні, 18 травня, під час координаційної ради з питань реабілітації дітей-інвалідів, повідомляє Depo.Миколаїв.

Координаційна рада пройшла на базі дитсадка № 60, де з 1990 року діє група для дітей з особливими освітніми та фізичними потребами.

"Сьогодні ми говоримо про гуманізацію і гуманітаризацію освіти. Основним її принципом є принцип дитиноцентризму, тобто дитина у нас в центрі уваги будь-якого педагогічного колективу, вона є головною фігурою педагогічного процесу. Тут повинна бути тріада "учень-учитель-батьки". Тільки завдяки цій тріаді ми можемо досягти успіху", - додала Анна Деркач.

За її словами, інклюзивна освіта у нашому місті базується на доступності усіх форм навчання і освітніх послуг, індивідуалізації та адаптації навчальних програм, з урахуванням потреб і можливостей дитини. Крім того, миколаївські педагоги, як зазначила начальник управління освіти, використовують традиційні та інноваційні форми роботи. Важливо, що у навчальних закладах створюються умови для соціалізації дітей з особливими потребами.

Сьогодні у Миколаєві проживає 695 дітей-інвалідів. З них 102 дитини дошкільного віку і 593 хлопців і дівчат шкільного віку. Але, на жаль, не всі вони мають можливість відвідувати навчальні заклади, оскільки страждають серйозними захворюваннями.

"У нашому місті розширюється і вдосконалюється мережа навчальних закладів компенсуючого типу. Необхідно відзначити, що в 60 дошкільних навчальних закладах, а в місті всього 74 дошкільних закладів комунальної форми власності, 5 - відомчих і 11 - приватних, функціонують групи спеціального призначення, 107 груп для дітей з вадами мовлення. Хочу відзначити, що останнім часом збільшується кількість таких груп, адже є потреба у розширенні груп такої спрямованості. Також є 20 груп для дітей із затримкою психічного розвитку, 4 групи для дітей з порушеннями інтелекту, 1 група для дітей з порушенням опорно-рухового апарату. Крім того, є у нас 4 санаторних садка, в яких 39 груп спеціальної спрямованості, і в 13 садочках є 44 санаторні групи. Мережа дошкільних навчальних закладів у нас досить розгалужена, створені належні умови навчання, виховання дітей з особливими потребами та розвитку їх здібностей", - розповіла Ганна Деркач.

Крім того, у миколаївських школах є 14 спеціальних класів для 140 дітей, вони функціонують на базі шкіл №№ 10, 13, 43, 46, 53. З дітьми працюють кваліфіковані фахівці, які допомагають хлопцям і дівчатам перемогти недугу.

Як відзначив директор департаменту праці та соціального захисту населення Сергій Бондаренко, в Корабельному районі незабаром буде відкрито філію міського центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Цвєтік-Семіцвєтік". Це важливо, оскільки у цьому районі проживає 23 дитини з особливими потребами, які проходять реабілітацію у "Цвєтіку-Семіцвєтіку".

Учасники ради ознайомилися з тим, як у дитсадку № 60 проходить реабілітація дітей з особливими потребами.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Миколаїв

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme