Депутат і активісти піддали критиці "чиновницьку" програму розвитку транспорту Миколаєва

Чиновники розробили програму за приципом "щось купити", проте не врахували необхідність оптимізації транспорту

Нещодавно представлена програма транспортного розвитку Миколаєва викликала багато питань як серед депутатів, так і громадськості. Остаточного варіанту ще немає. Проте її зміст можна коротко охарактеризували як "щось потрібно купити", а багато стратегічних моментів, зокрема оптимізація транспорту, не враховуються. Про це йшлося сьогодні, 1 грудня, під час прес-конференції "Громадський транспорт: півроку після конкурсу", повідомляє Depo.Миколаїв.

Голова місцевого "Демальянсу" Євгенія Матейчук повідомила, що одразу виникло питання, що ж представили чиновники, коли стратегію розвитку транспорту розробляла "Агенція розвитку Миколаєва". У програмі остання також фігурує, хоч участі в розробці не брала. Представник КП Денис Моляка розповів, що про презентацію програми дізнався з новин, агенція не має до неї стосунку.

У громадських активістів є також претензції до запропонованої програми. За словами голови "Центру антикорупційних розслідувань" Дениса Барашковського, є багато протиріч. Наприклад, у додатках зазначається, що 30 дуобусів планують закупити по 4,9 млн грн. А у самій програмі йдеться про іншу суму - від 7 до 8 млн грн.

Враховуючи те, що у місті досі стоїть без справи частина тролейбусів, які закупили за часів екс-мера Юрія Гранатурова, адже водіїв ще не підготували, то що робитимуть з новими дуобусами. Для 30 машин потрібно мінімум 60 кермувальників, яких ще потрібно навчити.  Немає у програмі і заходів щодо покращення інфраструктури, зокрема з "вирізкою" заїзних карманів, розширенням вулиць.

Барашковський зауважив, що спочатку потрібно готувати стратегію розвитку транспорту, прораховувати пасажиропотік та визначати, що доцільно купувати і у якій кількості. Погодився і з необхідністю розробки стратегії і Денис Моляка: " Щоб ми за рік-два прийшли до нормальної транспортної мережі, потрібно сформувати пріорітети розвитку громадського транспорту, як розвивати магістральний проїзд через місто. Наступний етап - місто має створити транспортну модель, на основі якої має буте створена оптимізована схема мережі громадського транспорту. На її основі ми зможемо зрозуміти, які маршрути є найбільш доцільними. Необхідно вирішити, і який рухомий склад транспорту потрібно оновлювати. Без комплексного підходу неможливо визначити, скільки потрібно тролейбусів, автобусів, якої пасажиромісткості".

Все ж таки у програмі знайшли й позитивні моменти -  на наступний рік запланували 27 млн грн на реконструкцію 2,9 км вул. Потьомкінської від. вул. Нікольської до вул. Декабристів - трамвайної решітки. Активісти збираються добиватися, щоб їх ремонтували тільки за технологією безушмних рейок. Харків та Львів працюють за цією технологією вже роки.

Також ситуацію з програмою прояснив член "транспортної" депутатської комісії Сергій Ісаков. За його словами, таку саму програму презентували чиновники у травні. Тоді комісія внесла до неї купу поправок. Але наприкінці листопада її знову ж представили - без змін. Комісія знов наполягла на корективах. Проте навіть після виправлень є що змінювати.

Остання "редакція" програми з'явилася вчора, 30 листопада. Ісаков констатує, що вона значно краще, але всі проблеми, які існують, не перераховані. Проте є "але": "Загальний смисл програми: "давайте щось купимо", - сказав Ісаков.

Ще одне питання - у бюджеті на наступний рік не заплановано кошти на реалізацію програми. Ісаков також погодився, що потрібно спочатку розробити стратегію, виміряти кількість псажирів, а вже потім визначатися, що закуповувати. Програму мають поставити на розгляд депутатів міськради, проте не на сесії 8 грудня, а скоріш за все наприкінці місяця.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Миколаїв