Депутат і активісти піддали критиці "чиновницьку" програму розвитку транспорту Миколаєва

Чиновники розробили програму за приципом "щось купити", проте не врахували необхідність оптимізації транспорту

Депутат і активісти піддали критиці "чин…

Нещодавно представлена програма транспортного розвитку Миколаєва викликала багато питань як серед депутатів, так і громадськості. Остаточного варіанту ще немає. Проте її зміст можна коротко охарактеризували як "щось потрібно купити", а багато стратегічних моментів, зокрема оптимізація транспорту, не враховуються. Про це йшлося сьогодні, 1 грудня, під час прес-конференції "Громадський транспорт: півроку після конкурсу", повідомляє Depo.Миколаїв.

Голова місцевого "Демальянсу" Євгенія Матейчук повідомила, що одразу виникло питання, що ж представили чиновники, коли стратегію розвитку транспорту розробляла "Агенція розвитку Миколаєва". У програмі остання також фігурує, хоч участі в розробці не брала. Представник КП Денис Моляка розповів, що про презентацію програми дізнався з новин, агенція не має до неї стосунку.

У громадських активістів є також претензції до запропонованої програми. За словами голови "Центру антикорупційних розслідувань" Дениса Барашковського, є багато протиріч. Наприклад, у додатках зазначається, що 30 дуобусів планують закупити по 4,9 млн грн. А у самій програмі йдеться про іншу суму - від 7 до 8 млн грн.

Враховуючи те, що у місті досі стоїть без справи частина тролейбусів, які закупили за часів екс-мера Юрія Гранатурова, адже водіїв ще не підготували, то що робитимуть з новими дуобусами. Для 30 машин потрібно мінімум 60 кермувальників, яких ще потрібно навчити.  Немає у програмі і заходів щодо покращення інфраструктури, зокрема з "вирізкою" заїзних карманів, розширенням вулиць.

Барашковський зауважив, що спочатку потрібно готувати стратегію розвитку транспорту, прораховувати пасажиропотік та визначати, що доцільно купувати і у якій кількості. Погодився і з необхідністю розробки стратегії і Денис Моляка: " Щоб ми за рік-два прийшли до нормальної транспортної мережі, потрібно сформувати пріорітети розвитку громадського транспорту, як розвивати магістральний проїзд через місто. Наступний етап - місто має створити транспортну модель, на основі якої має буте створена оптимізована схема мережі громадського транспорту. На її основі ми зможемо зрозуміти, які маршрути є найбільш доцільними. Необхідно вирішити, і який рухомий склад транспорту потрібно оновлювати. Без комплексного підходу неможливо визначити, скільки потрібно тролейбусів, автобусів, якої пасажиромісткості".

Все ж таки у програмі знайшли й позитивні моменти -  на наступний рік запланували 27 млн грн на реконструкцію 2,9 км вул. Потьомкінської від. вул. Нікольської до вул. Декабристів - трамвайної решітки. Активісти збираються добиватися, щоб їх ремонтували тільки за технологією безушмних рейок. Харків та Львів працюють за цією технологією вже роки.

Також ситуацію з програмою прояснив член "транспортної" депутатської комісії Сергій Ісаков. За його словами, таку саму програму презентували чиновники у травні. Тоді комісія внесла до неї купу поправок. Але наприкінці листопада її знову ж представили - без змін. Комісія знов наполягла на корективах. Проте навіть після виправлень є що змінювати.

Остання "редакція" програми з'явилася вчора, 30 листопада. Ісаков констатує, що вона значно краще, але всі проблеми, які існують, не перераховані. Проте є "але": "Загальний смисл програми: "давайте щось купимо", - сказав Ісаков.

Ще одне питання - у бюджеті на наступний рік не заплановано кошти на реалізацію програми. Ісаков також погодився, що потрібно спочатку розробити стратегію, виміряти кількість псажирів, а вже потім визначатися, що закуповувати. Програму мають поставити на розгляд депутатів міськради, проте не на сесії 8 грудня, а скоріш за все наприкінці місяця.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Миколаїв

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme